Διακοπή σιδηροδρομικής γραμμής Ελλάδας – ΠΓΔΜ

Μεγάλο πρόβλημα έχει δημιουργηθεί στη σιδηροδρομική εμπορευματική σύνδεση της Βόρειας Ελλάδας και συγκεκριμένα της σιδηροδρομικής γραμμής μεταξύ Θεσσαλονίκης – Σκοπίων, καθώς από την 18η Νοεμβρίου, 1500 περίπου πρόσφυγες και οικονομικοί μετανάστες με καθιστική διαμαρτυρία έχουν προβεί στον αποκλεισμό της εν λόγω γραμμής, εξαιτίας της άρνησης των αρχών της ΠΓΔΜ να τους επιτρέψουν τη διέλευση. Η κατάσταση αυτή, έχει ως αποτέλεσμα να έχουν εγκλωβιστεί 1800 βαγόνια εντός και εκτός Ελλάδας, έχοντας σημαντικό αρνητικό αντίκτυπο στις ελληνικές εξαγωγές και εισαγωγές.

Μάλιστα, η οικονομική ζημιά μέχρι στιγμής για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ αγγίζει το 1.5 εκατομμύριο ευρώ, ενώ παράλληλα μεγάλες ξένες εταιρίες που συνεργάζονται με τις μεταφορικές εταιρίες, που χρησιμοποιούν την εν λόγω σιδηροδρομική γραμμή, απειλούν να διακόψουν τη συνεργασία τους με την Ελλάδα.

Λαμβάνοντας υπόψη ότι στην άτυπη σύνοδο της ΕΕ και των χωρών των Δυτικών Βαλκανίων συμφωνήθηκαν συγκεκριμένες δράσεις, ώστε να ενισχυθεί η συνεργασία μεταξύ των χωρών αυτών, που βρίσκονται κατά μήκος της λεγόμενης «οδού των Δυτικών Βαλκανίων»,

Ερωτάται η Επιτροπή:

-Εκτιμά ότι τέτοιου είδους ενέργειες από πλευράς της ΠΓΔΜ (κλείσιμο συνόρων, κατασκευή φράκτη στα σύνορά της με την Ελλάδα) κινούνται προς τη σωστή κατεύθυνση;

– Παραβιάζονται κατά αυτόν τον τρόπο τα θεμελιώδη δικαιώματα των προσφύγων από μια χώρα υποψήφια προς ένταξη;