Βόζεμπργκ_ευρωβουλευτής_σεισμός_Κω_Δωδεκάνησα

Απάντηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σε ερώτηση «7,1 δις ευρώ οι οικονομικές συνέπειες της επαναφοράς των ελέγχων στα εσωτερικά σύνορα Σένγκεν για τις μεταφορές»

Σε συνέχεια ερωτήσεων της Ευρωβουλευτού της Νέας Δημοκρατίας, Ελίζας Βόζεμπεργκ-Βρυωνίδη,  για το χώρο Σένγκεν, το κλείσιμο των συνόρων, την επαναφορά των ελέγχων και τη διακοπή σιδηροδρομικών συνδέσεων στην Ε.Ε., με μονομερείς ενέργειες από ορισμένα κράτη μέλη, ο Επίτροπος Μετανάστευσης Εσωτερικών Υποθέσεων και Ιθαγένειας Δημήτρης Αβραμόπουλος απαντάει (E-013075/2015) για τις οικονομικές επιπτώσεις και την στάση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής απέναντι σε τέτοιου είδους μεμονωμένες ενέργειες.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ενδεικτική εκτίμηση της Επιτροπής, που αναφέρει στην απάντησή του ο Έλληνας Επίτροπος, υπολογίζεται ότι μόνο για τον τομέα των μεταφορών, οι οικονομικές συνέπειες της επαναφοράς των ελέγχων στα εσωτερικά σύνορα εντός του χώρου Σένγκεν ανέρχονται σε 7,1 δις ευρώ ετησίως, συμπεριλαμβανομένου του κόστους των οδικών εμπορευματικών μεταφορών, του οικονομικού κόστους για τους επιβάτες λόγω χρόνου αναμονής και του διοικητικού φόρτου για τις δημόσιες διοικήσεις.

Παράλληλα, υπογραμμίζει ότι η Επιτροπή θα συνεχίσει να παρακολουθεί εκ του σύνεγγυς την κατάσταση σε όλα τα κράτη μέλη, για το κατά πόσο η προσωρινή επαναφορά των συνοριακών ελέγχων των προσώπων είναι αναγκαία και αναλογική, όπως προβλέπεται ρητά στον κώδικα συνόρων Σένγκεν.

Επιπλέον, σημειώνεται, στην απάντηση, ότι δεν είναι απαραίτητο να ελέγχονται όλα τα πρόσωπα στα εσωτερικά σύνορα, ούτε όλα τα εσωτερικά σύνορα -χερσαία, θαλάσσια ή εναέρια- δεδομένου ότι η εμβέλεια και η διάρκεια αυτής της προσωρινής επαναφοράς των συνοριακών ελέγχων πρέπει να κινούνται στον απολύτως αναγκαίο βαθμό για την αντιμετώπιση σοβαρής απειλής.

Τέλος, στην απάντηση επισημαίνεται ότι μέτρα όπως η διακοπή σιδηροδρομικών συνδέσεων και το κλείσιμο αυτοκινητοδρόμου πρέπει να περιορίζονται στο ελάχιστο και μόνον όταν όλες οι άλλες πιθανές λύσεις έχουν αποδειχθεί ανεπαρκείς.